Παρασκευή 10 Φεβρουαρίου 2012

ΚΑΡΑΤΖΑΦΕΡΗΣ LINES


Επειδή το θέμα της συγκοινωνίας ήταν πάντα το πιο σημαντικό στα Κύθηρα, τώρα δε τα τελευταία χρόνια οι άγονες της αεροπλοΐας έχουν έρθει δυναμικά στο προσκήνιο λόγω της εξυπηρέτησης που παρέχουν στον κόσμο, όσα συνέβησαν το μήνα που πέρασε στο θέμα αυτό αποκτούν ξεχωριστό ενδιαφέρον και οι Κυθήριοι τα σχολίασαν με τον πλέον έντονο τρόπο.
Στις 4 Ιανουαρίου έληγε η προθεσμία υποβολής προτάσεων για τις άγονες, που τώρα θα είναι για τέσσερα χρόνια και τότε ανακοινώθηκε ότι για τη γραμμή Κύθηρα – Αθήνα εμφανίστηκαν δύο ενδιαφερόμενοι. Η Ολυμπιακή και μία άγνωστη μέχρι τότε εταιρεία, οι Μινωικές Αερογραμμές. Επειδή ουδεμία πληροφορία υπήρχε γι’ αυτή την εταιρεία, η οποία είχε υποβάλλει προσφορά για 11 άγονες, ο τύπος άρχισε να ψάχνει το θέμα.
Υπενθυμίζουμε ότι δεν έχουν περάσει ούτε δύο χρόνια από τότε που μία άλλη εταιρεία, η Athens Airways, είχε εμφανιστεί ξαφνικά, κέρδισε τη γραμμή των Κυθήρων, δρομολόγησε κάτι αρχαία βουλγαρικά σαράβαλα και έφυγε κακήν κακώς αφήνοντας μάλιστα και αρκετά “φέσια” σε κατόχους προαγορασμένων εισιτηρίων, ενώ μερικοί επιβάτες ακόμα τρέμουν από κάποιες εμπειρίες από τις πτήσεις της.
Η ανησυχία έγινε μεγαλύτερη, όταν έγινε γνωστό ότι η εταιρεία αυτή είχε συσταθεί στο άψε-σβήσε μόλις λίγο καιρό πριν τη λήξη της προθεσμίας, έλεγε ότι διαθέτει 3 αεροσκάφη τύπου fokker, τα οποία έχουν σταματήσει να παράγονται εδώ και πολλά χρόνια, ενώ διευθύνονται από το ίδιο άτομο που διοικούσε και την Athens Airways.
Οι συμπτώσεις και οι ανησυχίες έγιναν φόβοι και αγανάκτηση όμως, όταν, στις 9 Ιανουαρίου έγιναν γνωστές δηλώσεις του προέδρου του ΛΑΟΣ Γ. Καρατζαφέρη, ο οποίος, ούτε λίγο, ούτε πολύ, ανακοίνωσε στο κομματικό του κανάλι, ότι ο ίδιος έχει παρέμβει “στο και πέντε” και στον “…υπουργό μας”, εννοώντας τον Μ. Βορίδη, για να κάνει δεκτή την εταιρεία αυτή στο διαγωνισμό για όφελος του κράτους και να σπάσει το μονοπώλιο, όπως ανέφερε.
Το πιο εξωφρενικό δε είναι ότι γνώριζε ήδη, όπως είπε, ότι η εταιρεία αυτή κέρδισε και τις 11 άγονες γραμμές, αφού υπέβαλε χαμηλή προσφορά. Και όλα αυτά, καίτοι δεν είχε γίνει καμία αξιολόγηση από τις υπηρεσίες του Υπουργείου και της ΥΠΑ, αφού το κόστος δεν είναι το μόνο στοιχείο αξιολόγησης μίας αεροπορικής εταιρείας, αλλά η δυνατότητα κάλυψης δρομολογίων, το είδος των αεροσκαφών, η ασφάλεια, η συντήρηση κ.α. Και παρά το γεγονός ότι αυτή η παρέμβαση αποτελούσε κατάφωρη παραβίαση του νόμου, αλλά και των όρων του διαγωνισμού, ουδείς πλην του ηλεκτρονικού τύπου, ασχολήθηκε με το θέμα, ενώ δεν ακούστηκε και καμία επέμβαση των δικαστικών αρχών, αφού επρόκειτο για μείζων θέμα της πολιτικής ζωής.

Δεν υπάρχουν σχόλια: