Παρασκευή 20 Μαΐου 2011

Η νεοναζιστική εποχή μας καταδικάζει εκ των προτέρων κάθε αντίθετη άπόψη


«Ανεπιθύμητη προσωπικότητα» είναι πλέον ο Λαρς Φον Τρίερ για το Φεστιβάλ των Καννών μετά τα χθεσινά του φιλοναζιστικά σχόλια στην συνέντευξη Τύπου της ταινίας του. Σε ανακοίνωσή τους, οι διοργανωτές αναφέρουν πως ο Δανός σκηνοθέτης αποβάλλεται από το φεστιβάλ και αποτελεί πλέον persona non grata. «Το διοικητικό συμβούλιο εκφράζει τη λύπη του που αυτή η διοργάνωση χρησιμοποιήθηκε από τον Λαρς Φον Τρίερ για να εκφρασθούν σχόλια που είναι «απαράδεκτα», ανυπόφορα και αντίθετα με τα ιδανικά της ανθρωπιάς και της γενναιοδωρίας που διατρέχουν την ίδια την ύπαρξη του φεστιβάλ», αναφέρουν οι υπεύθυνοι στην ανακοίνωσή τους.
«Το διοικητικό συμβούλιο καταδικάζει σθεναρά αυτά τα σχόλια και χαρακτηρίζει τον Λαρς Φον Τρίερ persona non grata στο Φεστιβάλ των Καννών, με άμεση ισχύ», προσθέτει η ανακοίνωση.
Εκπρόσωπος του Φεστιβάλ δήλωσε, πάντως, ότι η ταινία Melancholia θα μπορεί να συνεχίσει την κούρσα της για τον Χρυσό Φοίνικα.
Σύμφωνα με κάποιον που συμμετείχε στην έκτακτη συνεδρίαση του διοικητικού συμβουλίου, ο Λαρς Φον Τρίερ «εξακολουθεί να συμμετέχει στο διαγωνισμό, όμως παρακλήθηκε να φανεί διακριτικός: έτσι, αν βραβευθεί την Κυριακή, του ζητήθηκε να μη προσέλθει να παραλάβει το βραβείο του».
Τόνισε ότι δεν γνωρίζει εάν στο μέλλον θα επιτραπεί ξανά η παρουσία του σκηνοθέτη στο φεστιβάλ.
Η πρωτοφανής αυτή κίνηση έρχεται παρά τις εξηγήσεις που έδωσε ο Λαρς Φον Τρίερ και τη συγγνώμη που ζήτησε.
Ερωτηθείς σε συνέντευξη Τύπου χθες για τις γερμανικές του ρίζες, ο Λαρς Φον Τρίερ είπε: «Για πολύ καιρό πίστευα ότι ήμουν εβραίος και ήμουν ευτυχισμένος που ήμουν εβραίος». «Ύστερα ανακάλυψα ότι ήμουν στην πραγματικότητα ναζί. Η οικογένειά μου προέρχεται από τη Γερμανία. Και αυτό μου έδωσε και κάποια ικανοποίηση. Τι να πω; Καταλαβαίνω τον Χίτλερ. Συμπάσχω μαζί του».
«Δεν εννοώ ότι είμαι υπέρ του Δεύτερου Παγκοσμίου Πολέμου και δεν είμαι κατά των Εβραίων», συνέχισε.
«Στην πραγματικότητα είμαι πολύ υπέρ τους. Όλων των Εβραίων. Καλά, το Ισραήλ είναι μπελάς», είπε. Σταμάτησε για λίγο και έπειτα συνέχισε: «Πώς να το πω αυτό; ΟΚ. Είμαι ναζί».
Μετά τις προκλητικές δηλώσεις του και αφού οι διοργανωτές του φεστιβάλ του ζήτησαν εξηγήσεις, ο Λαρς φον Τρίερ ζήτησε συγγνώμη με δήλωσή του.
«Αν πλήγωσα κανένα αυτό το πρωί με όσα είπα στη συνέντευξη Τύπου, ειλικρινά ζητάω συγγνώμη. Δεν είμαι αντισημίτης ή προκατειλημμένος με οποιοδήποτε τρόπο και δεν είμαι ναζί».
Η νεοναζιστική ιδεολογία, ενώ καταδικάζει στα λόγια τον ναζισμό, εμπράκτως τον συντηρεί καταδικάζοντας κάθε αντίθετη άποψη στον εικοστό πρώτο αιώνα. Δυστυχώς, ζούμε σε μιά εποχή αναβίωσης της ναζιστικής ιδεολογίας που λέει ότι όποιος δεν συμφωνεί με την καθεστηκυία ιδεολογία πρέπει να εξαφανίζεται από το προσκήνιο της Ιστορίας.

1 σχόλιο:

Psofios Korios είπε...

Τα λέτε όλα με την τελευταία σας παράγραφο. Ο Τρίερ ασφαλώς και δεν είναι (νεο)ναζί, απλώς έχει μαύρο χιούμορ -και καλά κάνει- και θεωρείται "προβοκάτορας". Ήτοι αγγίζει θέματα που οι σοβαροφανείς κλειδώνουν επιμελώς μέσα στην ντουλάπα, αφήνοντας απέξω μόνο τις προκαταλήψεις τους.

Οι Κάννες παραβίασαν κατάφορα κάθε ελευθερία έκφρασης με αυτήν τους την κίνηση, απέδειξαν πως δεν διαθέτουν καθόλου χιούμορ και ότι διάβασαν μόνο το γράμμα και όχι το πνεύμα των λεγόμενων του Τρίερ και του κάθε Τρίερ.

Ο Τρίερ στην ουσία τους έκανε τρομερή ζημιά, βγήκε "νικητής" από αυτήν την διαμάχη, μία διαμάχη που ο ίδιος μάλλον δεν επιδίωξε. Ίσως ήθελε απλώς να τους τεστάρει ώστε να επιβεβαιώσει τα ως άνω ή ίσως εξέφραζε καθαρά προσωπικές απόψεις με χιούμορ που δεν περίμενε καν να φτάσουν στα αυτιά των αφεντικών του φεστιβάλ. Δεν έχει σημασία o λόγος, σημασία έχει πως ο Τρίερ απέδειξε για ακόμη μία φορά, και ας φοβάται τις πτήσεις, πως έχει @@